Alina Majerowska
a.majerowska.mos8@radosc.edu.pl
W mojej pracy można wyróżnić dwa etapy: etap wstępny i etap właściwy. Podczas przeprowadzania etapu wstępnego skupiam się na nawiązywaniu bliskiego kontaktu z dzieckiem, określaniu zakresu jego problemów i zwiększaniu wiary dziecka we własne siły. Natomiast etap właściwy terapii polega na usprawnianiu poszczególnych funkcji dziecka poprzez odpowiednio dobrane ćwiczenia. Najczęściej stosuję ćwiczenia usprawniające czytanie i pisanie. Metody pracy i pomoce naukowe zdecydowanie różnią się od tych stosowanych w czasie lekcji w szkole.
Moje zajęcia opierają się na zrozumieniu problemów dziecka.
Skuteczna terapia pedagogiczna opiera się na strefie najbliższego rozwoju dziecka czyli na jego dotychczasowych umiejętnościach, na tym, co ma już opanowane. Jeżeli dziecko jest niepewne w swoich działaniach i nie ma odpowiedniej motywacji, to opanowywanie nowych umiejętności przychodzi mu z trudem, zajmuje znacznie więcej czasu, powoduje frustrację i obniżenie poczucia własnej wartości.
Zajęcia terapeutyczne
- łowienie rybek – ćwiczymy koordynację oko-ręka i koncentrację uwagi
- wieża z krzeseł – ćwiczymy koordynację oko-ręka i koncentrację uwagi
- puzzle – ćwiczymy spostrzegawczość i pamięć wzrokową
- System PUS – rozwijamy zdolności matematyczne